Odważna kampania Greenpeace. Aktywiści „oddali” Nestlé 350 kg śmieci

0
135
views

350 kilogramów plastikowych śmieci – dużo? Nie dla Nestlé. Firma produkuje tyle śmieci w zaledwie 5 sekund.

Przeciw nadmiernej produkcji plastikowych odpadów wystąpił Greenpeace. Przywieziono pod siedzibę Nestlé w Warszawie 350 kilogramów śmieci, aby unaocznić skalę problemu. Odważny ruch Greenpeace być może przyczyni się do zwiększenia świadomości i wreszcie skłoni Nestlé do zmiany.

Odpady, które Nestlé produkuje w ciągu 5 sekund, przywieziono pod siedzibę koncernu wraz z transparentami z napisem „to chyba twoje”. Aktywiści chcieli oddać koncernowi to, co należy do niego. Nestlé przejmuje się swoimi produktami jedynie do momentu, gdy wiąże się to z zyskiem – gdy zamieniają się w śmieci i oddziaływają na całą planetę, koncern przestaje o nich myśleć. Greenpeace, przynosząc śmieci tuż pod siedzibę Nestlé, zmusiło koncern do pomyślenia o śmieciach chociaż przez chwilę.

Akcja pod Nestlé Polska jest tylko jedną składową międzynarodowej kampanii, która postawiła sobie za cel skłonienie Nestlé do rezygnacji z jednorazowych opakowań. Koncern produkuje aż  1,7 mln ton plastiku w ciągu roku. Co więcej, ilość zużytego przez Nestlé plastiku nie maleje, a drastycznie wzrasta. Jeśli Nestlé nie zmieni swoich nawyków, z każdym rokiem będzie wytwarzał o kilkadziesiąt procent plastiku więcej.

http://www.greenpeace.org 

W walce z plastikiem Nestlé ma ogromne znaczenie. To największa firma w branży spożywczej, a to właśnie tutaj produkuje się najwięcej jednorazowych opakowań. Jak podaje Greenpeace, aż 98% produktów Nestlé jest pakowanych w plastik, który kilka minut po zakupie ląduje w śmieciach.

– Dotychczasowe deklaracje Nestlé są niewystarczające w stosunku do skali problemu, jaki firma generuje, pakując swoje produkty w tony plastiku. Choć koncern zapewnia, że zauważa problem, to cały czas nie zadeklarował jednoznacznie zmniejszenia ilości plastiku i zerwania z kulturą jednorazowości. Oczekujemy, że Nestlé w najbliższym czasie, zamiast roztaczać wizje o poprawie recyklingu i lepszych opakowaniach jednorazowych, jasno określi, kiedy i o ile zmniejszy ilość plastiku wprowadzanego na rynek – powiedziała Magdalena Figura z Greenpeace.

Podobne akcje co do tej, jaka miała miejsce w Warszawie, przeprowadzili aktywiści z różnych krajów. Przekaz dotarł także do Szwajcarii – śmieci pojawiły się pod siedzibę główną. Czy koncern coś zmieni? Bez wątpienia dobro środowiska nie jest dla nich priorytetem, ale być może klienci potraktowani zostaną poważniej. Petycję przeciwko działaniom Nestlé podpisało 3 mln osób. Jest to zaledwie kropla w morzu potencjalnych klientów Nestlé, jednak utrzymywanie plastikowych przyzwyczajeń może na dłuższą metę kosztować Nestlé utratę dobrego wizerunku.

Przeczytaj: Poznaniacy sprzątają swoje miasto!

Nie wiesz jak ruszyć z biznesem? Dowiedź się tutaj!

Przeczytaj:

Notre Dame w płomieniach

Wrocław wyróżni Tokarczuk tytułem Honorowego Obywatela

Grupy w Pucharze Narodów Afryki rozlosowane